پنل های SMD چیست و در کجا کاربرد دارد

پنل SMD

پنل های SMD چیست و در کجا کاربرد دارد

پنل های SMD

پنل های SMD به چراغ های گفته میشود که داخل ان ها از چیپ های اس ام دی استفاده شده و روی چیپ ها به جای شیشه دفیوزر کار میشه برای یکدست کردن و باز کردن زاویه نور

عمدتا زاویه پخش نور این پنل ها ۱۲۰ درجه میباشد و نور ان ها بسیار یکدست می باشد و از خیرگی جلوگیری میکند

 

خیرگی در چراغ ها چیست :

 

 

خیرگی یکی از عوامل آزاردهنده در روشنایی است که موجب می‌شود حوزه دید محدود شود و چشم و ذهن افراد را دچار خستگی می‌کند. خیرگی می‌تواند بر اثر استفاده از چراغ‌های نامناسب، قرارگرفتن چراغ در موقعیت نامناسب، یا انعکاس بیش از اندازه سطوح ایجاد شود. برای جلوگیری از خیرگی ناتوان‌کننده چراغ‌ها باید با زاویه ۴۵ درجه از خط دید چشم نصب شوند. هرچه زاویه بین منبع نور و خط دید بیشتر باشد خیرگی کمتر خواهد بود و بهتر است رفلکتور دور چراغ بگونه‌ای انتخاب شود که لامپ درون آن مستقیماً دیده نشود.

در پنل های SMD رفلکتور در چراغ بطور کامل حذف و دفیوزر جایگزین ان شده است که از خیرگی جلوگیری میکند .

 

 

تفاوت پنل ها با چراغ های spot:

 

منظور ازپنل ها یا چراغ‌ با زاویه تابش باز، چراغ‌هایی است که پرتوهای نور را با زاویه‌ بیشتر

 

 

و وسیع‌تری انتشار می‌دهند و باعث روشنایی بخش وسیعی از محیط اطراف خود می‌شوند. به‌طور کلی وظیفه‌‌ روشن کردن محیط اطراف خود (در مسافت نزدیک) را دارند.

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم شاخصه اصلی چراغ‌های spot، تابش متمرکز آن‌هاست. به این معنا که نور را روی یک نقطه متمرکز و منتشر می‌کنند اما چراغ‌هایی که زاویه‌ تابش باز دارند دقیقا نقطه‌ مقابل این چراغ‌ها هستند.

چراغ‌های spot ساختار و اجزای پیچیده‌تر و متفاوت‌تری نسبت به چراغ‌ها با زاویه تابش باز دارند. زاویه تابش چراغ های نقطه ای معمولا کمتر از ۴۰ درجه است در حالی که زاویه تابش چراغ های واگرا تا ۱۳۵ درجه نیز می‌رسد.

به طور خلاصه، چراغ‌های spot معمولا دارای پرتاب نور قابل توجه و زاویه پخش نور کمی دارند و در مقابل چراغ‌هایی که زاویه تابش بیشتری دارند، پرتاب نور کمتری دارند و سطح بیشتری را نیز روشن می‌کنند. 

 

أنواع پنل های SMD :

پنل های SMD به دو دسته تقسیم میشوند  پنل های روکار و توکار که در سایز ها بسیار متنوع موجود میباشد .

که شامل پنل های ۶۰*۶۰ توکار و روکار ‌ٔ. پنل های ۴۰*۴۰ توکار و روکار و… غیره میباشد

از پر طرفدار ترین این پنل ها میتوان به پنل های توکار گردبر ۸ اشاره کرد که أنواع این پنل را میتوانید در سایت برایتو مشاهده کنید

موارد استفاده پنل های اس ام دی :

عمده مصرف این پنل های توکار گردبر ۸ و پنل های ۶۰*۶۰ و … در فضاهای مسکونی و اداری هست چند مورد از مکان هایی که این چراغ ها را استفاده میکنند عبارتند از :

 

  • سقف پذیرایی
  • اتاق خواب ها
  • اشپزخانه
  • دفتر های اداریپنل SMD برش ۸
  • مغازه ها و فروشگاه ها بعنوان نور زمینه
  • راهرو ها
  • سقف استخر ها بدلیل این که این پنل های اس ام دی اغلب دارای گواهینامه IP44 میباشند

شما میتوانید أنواع پنل های SMD  را از فروشگاه اینترنتی برایتو تهیه کنید